Brev:
Snart 1 år og behov for mælk?
1. marts 2010
Alder:
11 mdr.
Snart 1 år og behov for mælk?
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål angående behovet for mælk når man nærmere sig 1 års alderen?
Min søn har altid selv været god til at regulere sine behov og valgte selv flasken tidlig morgen fra. Han har siden jul fået to flasker, en når han bliver lagt og derefter vælling ca 23-24. Begge flasker sluger han så jeg er derfor ikke i tvivl om at han på nuværende tidspunkt har brug for dem.
Han er i dag 11 måneder så hvordan kan jeg forvente at hans behov udvikler sig mod 1 års alderen og derefter? Jeg har jo haft stor fokus på at han fik min 400ml for at undgå at skulle give jerntilskud. Men kommer der et tidspunkt hvor man siger at nu er han for "stor" til at få flasken så jeg aktivt skal vænne ham fra dem og give ham en tår vand når han vågner ca 23-24? Kender en fra min omgangskreds der stoppede med den ene flaske hendes barn fik da hun blev et år, men synes måske det er lidt barsk og børn er jo forskellige.
Mange hilsner
Rikke
Tak for dit svar sidst - han regulerede selv sin rytme tilbage igen så vi står op ca kl 7-8 og det gør dagene meget bedre.